Reklama prasowa daje doskonałą możliwość dotarcia z precyzyjnym przekazem reklamowym w różnych tytułach wydawniczych – zarówno w prasie codziennej, tygodnikach opinii jak i w prasie specjalistycznej. Kluczem do odniesienia sukcesu jest dobrze dobrany przekaz reklamowy – trafiający do grupy docelowej, którą jesteśmy zainteresowani. Grupa docelowa zależy stricte od wybranego tytułu prasowego, stąd planowanie takiej kampanii i takiego środka promocji marketingowej powinno być poprzedzone konsultacjami ze specjalistami.

Zaletami reklamy w prasie codziennej są niskie koszty dotarcia do klienta oraz nakład gazety, idący często w dziesiątki tysięcy dziennie. Reklama może być umieszczona w samej gazecie bądź stanowić insert dodawany przez dystrybutora.

Reklama w czasopismach i magazynach bywa droższa, ale jest kierowana do określonej grupy docelowej, często osób o wyższych dochodach, ciekawych świata i informacji. Niższy nakład rekompensowany jest przez bardziej atrakcyjny, bo zainteresowany tematyką magazynu, target.

 

Planowanie kampanii / zakup mediów

  • określenie celów kampanii – np. zwiększenie sprzedaży, ogłoszenie o sprzedaży, wprowadzenie nowego produktu, wzrost rozpoznawalności marki
  • określenie czasu i zasięgu kampanii – na tym etapie określamy długość kampanii (powtarzalność w kolejnych wydaniach) a także zasięg – lokalny lub ogólnopolski
  • wykupienie powierzchni reklamowej w prasie lokalnej, ogólnopolskiej lub specjalistycznej – gwarantujemy atrakcyjne upusty cenowe i rabaty

 

Projekt reklamy

Reklama prasowa rządzi się swoimi prawami. Pomysł reklamy, jak i sama kreacja, muszą być dopasowane. Koncepcje reklamy różnią się również w zależności od tytułu i jego rodzaju – inne kreacje zaproponujemy dla reklam w gazetach codziennych czy bezpłatnych, inną natomiast w magazynach, tygodniach opinii czy miesięcznikach / kwartalnikach tematycznych. Nasi graficy dysponują bogatym doświadczeniem – zawsze zaproponują Państwu optymalnie dopasowane rozwiązania.

reklama prasowa